REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MOONFIN.PL
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE I DANE KONTAKTOWE
§ 2 DEFINICJE
§ 3 WYMAGANIA TECHNICZNE
§ 4 SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
§ 5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
§ 6 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
§ 7 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
§ 8 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
§ 9 USŁUGI CYFROWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
§ 10 REKLAMACJE
§ 11 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
§ 12 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
§ 13 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
§ 14 OPINIE O PRODUKTACH
§ 15 PROCEDURY, OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA ZWIĄZANE Z ROZPORZĄDZENIEM DSA
§ 16 RODO
§ 17 RABATY I PROMOCJE
§ 18 BONY I VOUCHERY
§ 19 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w Polityce prywatności publikowanej na stronie Sklepu Internetowego (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE I DANE KONTAKTOWE
- Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.moonfin.pl prowadzony jest przez MOONFIN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS: 0000977596, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce, NIP 622-284-28-20, REGON 522427958, adres poczty elektronicznej: salon@moonfin.pl, numer telefonu: 533 980 020
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Ceny Produktów widoczne na stronie Sklepu Internetowego podane są w złotych polskich i zawierają podatki.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
- Sklep informuje, że Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
- Kontakt ze Sprzedającym odbywa się:
- pod numerem telefonu +48 533 980 020 , od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 18:00 oraz w soboty w godzinach od 9:00 do 14:00;
- pod adresem poczty elektronicznej: salon@moonfin.pl;
- w punkcie odbioru zamówień internetowych pod adresem: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce;
- Pocztą tradycyjną, na adres siedziby Sklepu.
§ 2 DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego, określający także warunki korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę, w tym Usługi pośredniej, regulujący stosunki pomiędzy Sprzedawcą, jako dostawcą Usługi pośredniej a Odbiorcą usług o których mowa w § 14 i 15 Regulaminu.
- Sprzedawca – MOONFIN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do Rejestru Przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS: 0000977596, z siedzibą w Skalmierzycach (63-460); ul. Ostrowska 124, NIP 622-284-28-20, REGON 522427958, e-mail: salon@moonfin.pl, numer telefonu: 533 980 020.
- Administrator – administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca.
- Polityka prywatności – dokument opublikowany na Stronie Sklepu, zawierający między innymi zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
- Sklep internetowy/Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: www.moonfin.pl oraz na odpowiednich jego podstronach za pośrednictwem którego Klient może dokonywać Zamówień.
- Serwis – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci urządzenia końcowego (Internet), obejmuje Sklep lub jego część i inne usługi Sprzedawcy, w tym Media społecznościowe.
- Platforma internetowa – oznacza usługę hostingu, która na żądanie odbiorcy usługi przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje, chyba że takie działanie jest nieznaczną lub wyłącznie poboczną cechą innej usługi lub nieznaczną funkcją głównej usługi, i ze względów obiektywnych i technicznych nie można z niej skorzystać bez takiej innej usługi, a włączenie takiej cechy lub funkcji w taką inną usługę nie jest sposobem na obejście stosowania rozporządzenia DSA.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konsument – osoba fizyczna, zawierającą ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu, a nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca zawierający Umowę Sprzedaży związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Usługa cyfrowa – usługa dostarczona za pomocą środków elektronicznych lub cyfrowych pozwalająca Klientowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, albo wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej.
- Usługa pośrednia – jest to jedna z następujących usług społeczeństwa informacyjnego świadczona przez Administratora:
- usługa zwykłego przekazu polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej;
- usługa cachingu polegająca na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi, obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców;
- usługa hostingu polegającą na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie.
- Odbiorca usługi – Klient lub osoba korzystająca z Usług pośrednich lub innych usług społeczeństwa informacyjnego dostarczanych przez Administratora, w tym na przykład Sklepu, Serwisu, lub Mediów społecznościowych Administratora, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępniania jej.
- Treści – wszelkie informacje przekazywane przez Klienta lub Odbiorcę usługi w dowolnej formie w ramach Sklepu, Serwisu, Mediów społecznościowych albo innych platform i miejsc należących lub moderowanych przez Administratora, w szczególności w ramach Strony, Sklepu, Mediów społecznościowych albo udostępnionych Klientowi/Odbiorcy funkcjonalności tych miejsc.
- Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Newsletter – Usługa cyfrowa świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
- Media społecznościowe – platformy społecznościowe, w ramach których Administrator tworzy dodatkowe kanały komunikacji z Klientem lub Odbiorcą usługi dostarczanych przez niego informacji, czy treści, w ramach publikowania treści publicznie dostępnych dla szerokiego grona odbiorców, czy też w ramach pozostałych form kontaktu z Odbiorcą treści, w tym kontaktu związanego z ofertami handlowymi, co w szczególności dotyczy: grup społecznościowych prywatnych lub publicznych, kanałów na platformach społecznościowych, kont publicznych tzw. fanpage, kanałów komunikacji, wewnątrz tych platform społecznościowych, itp.
- Formularz zamówienia – formularz Sklepu umożliwiający (1) złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności (2) założenie Konta.
- Konto – konto założone na platformie Sklepu, stanowiące Usługę cyfrową - zabezpieczone miejsce online, które umożliwia Klientowi zarządzanie swoimi danymi osobowymi, historią zakupów oraz preferencjami, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej ilości środków porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy.
- Umowa o świadczenie usług – umowa inna niż Umowa Sprzedaży Produktu, na mocy której Sprzedawca świadczy lub zobowiązuje się do świadczenia usługi, w tym Usługi cyfrowej i Usług pośrednich, na rzecz Klienta.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Publiczne rozpowszechnianie - oznacza udostępnianie informacji na żądanie Odbiorcy usługi, który przekazał informacje, potencjalnie nieograniczonej liczbie osób trzecich.
- Nielegalne treści - informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów, Usług cyfrowych, Treści cyfrowych lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa. W szczególności są to treści, które wywołują o odbiorcy negatywne emocje lub promują niebezpieczne dla zdrowia i życia zachowania np. przemoc, zachowania agresywne, nawoływanie do przemocy, nawoływanie do nienawiści, treści o charakterze terrorystycznym.
- Moderacja treści - oznacza działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez Administratora lub współpracujących z nim dostawców usług pośrednich, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z ich usług, przekazywanych przez Odbiorców usługi, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji.
- Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
§ 3 WYMAGANIA TECHNICZNE
Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu Internetowego to:
- dostęp do z komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari; Microsoft Edge;
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
§ 4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia można składać: tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- Zawarcie Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Celem złożenia Zamówienia konieczne/a jest:
- podanie przez Klienta w Formularzu zamówienia następujących danych:
- imienia i nazwiska oraz opcjonalnie nazwy i danych firmy,
- adresu (kraj, ulica, numer budynku, numer lokalu (w przypadku istnienia), kod pocztowy, miasto),
- numeru telefonu,
- adresu e-mail
- akceptacja Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa. Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia.
- wyrażenie zgody na realizację Zamówienia przez Sklep poprzez kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, który wskazuje na konieczność zapłaty za Zamówienie.
- podanie przez Klienta w Formularzu zamówienia następujących danych:
- Sprzedawca informuje Klienta o łącznej cenie Produktu/ów wraz z podatkami będącego/ych przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy na stronach Formularza zamówienia w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w § 4 ust. 5 Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
§ 5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- W dni powszednie zamówienia realizowane będą w ciągu 24 godzin od przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Zamówienia składane w soboty w niedziele lub święta, realizowane będą w ciągu 48 godzin licząc od następnego dnia roboczego.
- Czas realizacji zamówienia powiększyć należy o czas potrzebny na dostawę przesyłki, zależny od dokonanego przez Klienta wyboru sposobu dostawy.
- W przypadku wyboru ratalnej metody płatności, czas realizacji zamówienia może się wydłużyć i zależny jest od pozytywnej oceny zdolności kredytowej Klienta przez Bank udzielający kredytu.
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania złożonych zamówień, które ze względu na niekompletne dane bądź uzasadnione przypuszczenie, że zawierają dane nieprawdziwe, nie mogą być z tej przyczyny zrealizowane. Sprzedający uprzednio podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu weryfikacji tych informacji.
§ 6 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU NA TERENIE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
- Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terytorium krajów wskazanych w § 7 ust 1. Poniższe zapisy § 6 regulują koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Dla zamówień powyżej 199,00 zł, z wyjątkiem zamówień przy wyborze wysyłki paczki kurierem GLS obowiązuje darmowa dostawa. Przy wyborze wysyłki paczki kurierem GLS, darmowa dostawa obowiązuje dla zamówień powyżej 249,00 zł.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce – w Dni Robocze, w godzinach od 09:00 do 18:00, w soboty 09:00 – 14:00;
- In Post Paczkomaty przedpłata, koszt 15 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze;
- In Post Kurier przedpłata, koszt 18 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze;
- In Post Kurier płatność przy odbiorze koszt 19 zł, czas dostawy 1-4 Dni roboczego;
- GLS Kurier przedpłata, koszt 18 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze;
- GLS Kurier pobranie, koszt 19 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze;
- DPD Krajowa (DPD Classic), przedpłata 18 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze;
- DPD Krajowa za pobraniem (COD), koszt 19 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze;
- Odbiór w punkcie DPD Pickup, koszt 15 zł, czas dostawy 1-4 Dni robocze.
- Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni roboczych. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni roboczych.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 7 Dni Roboczych. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- jeżeli Klient wybrał sposób płatności przelewem, płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy;
- jeżeli Klient wybrał sposób płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę o gotowości Produktu do odbioru.
§ 7 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU POZA TERENEM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
- Dostawa Produktu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dostępna jest na terytorium następujących krajów:
- Austrii
- Belgii
- Bułgarii
- Chorwacji
- Czech
- Danii
- Estonii
- Finlandii
- Francji
- Hiszpanii
- Holandii
- Irlandii
- Luksemburga
- Litwy
- Łotwy
- Niemiec
- Portugalii
- Rumunii
- Słowacji
- Słowenii
- Szwecji
- Węgier
- Włoch
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
- Austria, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Belgia, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 3 Dni robocze;
- Bułgaria, GLS Kurier przedpłata, koszt 100 zł, czas dostawy 4 Dni robocze;
- Chorwacja, GLS Kurier przedpłata, koszt 80 zł, czas dostawy 3-4 Dni robocze;
- Czechy, GLS Kurier przedpłata, koszt 40 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Dania, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 3 Dni robocze;
- Estonia, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 3 Dni robocze;
- Finlandia, GLS Kurier przedpłata, koszt 150 zł, czas dostawy 5-7 Dni roboczych;
- Francja, GLS Kurier przedpłata, koszt 70 zł, czas dostawy 3-4 Dni robocze;
- Hiszpania, GLS Kurier przedpłata, koszt 120 zł, czas dostawy 4 Dni robocze;
- Holandia, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 3 Dni robocze;
- Irlandia, GLS Kurier przedpłata, koszt 130 zł, czas dostawy 4 Dni robocze;
- Luksemburg, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Litwa, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Łotwa, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 2-3 Dni robocze;
- Niemcy, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Portugalia, GLS Kurier przedpłata, koszt 120 zł, czas dostawy 4 Dni robocze;
- Rumunia, GLS Kurier przedpłata, koszt 110 zł, czas dostawy 3 Dni robocze;
- Słowacja, GLS Kurier przedpłata, koszt 50 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Słowenia, GLS Kurier przedpłata, koszt 90 zł, czas dostawy 3 Dni robocze;
- Szwecja, GLS Kurier przedpłata, koszt 100 zł, czas dostawy 4-5 Dni roboczych;
- Węgry, GLS Kurier przedpłata, koszt 70 zł, czas dostawy 2 Dni robocze;
- Włochy, GLS Kurier przedpłata, koszt 70 zł, czas dostawy 3 Dni robocze.
- Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni roboczych. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni roboczych.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
§ 8 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki (z wyjątkiem przesyłek dostarczanych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej);
- płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy:
- mBank konto PL: 29 1140 1993 0000 4658 0200 1001;
- mBank konto EUR: PL02 1140 1993 0000 4658 0200 1002 / BIC BREXPLPWXXX;
- mBank konto GBP: PL72 1140 1993 0000 4658 0200 1003 / BIC BREXPLPWXXX;
- przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez PayPro spółkę akcyjną z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347935; kapitał zakładowy w wysokości 5.476.300,00 zł; NIP: 7792369887.
- płatność BLIK,
- płatność kartą płatniczą VISA;
- płatność ratalna za pośrednictwem banku Credit Agricole Bank Polska S.A.;
- płatność ratalna za pośrednictwem banku Alior Bank S.A.;
- płatność elektroniczna i płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayPal – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej http://www.paypal.com. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayPal. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: PayPal – spółka PayPal Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000289372; kapitał zakładowy w wysokości 506.500,00 zł; NIP: 5252406419.
- Termin płatności:
- jeżeli Klient wybrał sposób płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży;
- jeżeli Klient wybrał sposób płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
§ 9 USŁUGI CYFROWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- W Sklepie dostępne są następujące Usługi cyfrowe:
- Konto,
- Formularz zamówienia,
- Newsletter.
- Założenie Konta możliwe jest w trakcie wypełniania Formularza, po wpisaniu adresu e-mail w oknie „Załóż konto”, wskazaniu hasła, zaakceptowaniu regulaminu sklepu i kliknięciu przycisku „Dalej”.
- Usługa Konta jest świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: salon@moonfin.pl lub też pisemnie na adres: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce.
- Korzystanie z Formularza zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie.
- Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta następujących po sobie kroków:
- wypełnieniu Formularza zamówienia, w tym: wskazanie imienia i nazwiska/firmy; podanie adresu dostawy; wybrania sposobu płatności; adresu poczty elektronicznej; wskazania numeru telefonu kontaktowego, opcjonalnie wskazaniu danych do faktury;
- kliknięcia na stronie Sklepu pola „Przejdź do realizacji zamówienia”;
- kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).
- dokonanie zapłaty, chyba że Klient wybrał płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- Usługa Formularza zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
- Korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera, zaznaczeniu checboxa dotyczącego zgody na przetwarzanie danych osobowych i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta i zaznaczenia odpowiedniego checkboxa Klient zostaje zapisany na Newsletter.
- Usługa Newslettera świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: salon@moonfin.pl lub też pisemnie na adres: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce.
- Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w § 10 Regulaminu.
§ 10 REKLAMACJE
- Zapisy § 10 określają procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Cyfrowych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
- Reklamacja może zostać złożona w dowolny sposób, na przykład:
- pocztą tradycyjną wysłaną na adres: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@moonfin.pl
- W przypadku chęci przesłania lub zwrotu Produktu w ramach reklamacji należy przesłać go na adres: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail) przedmiot reklamacji (np. nazwę Produktu, datę zakupu). W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
- Sprzedawca zaleca podanie w opisie reklamacji poniższych informacji, przy czym podawanie ich jest nieobowiązkowe i brak ich podania nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych z ich pominięciem:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia.
- Składający reklamację, do reklamacji może załączyć dowody związane z przedmiotem reklamacji np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt
- Sprzedawca może zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów, jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności wynikają z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym z Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego w Sklepie do dnia 31 grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
- Postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego w Sklepie od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego w Sklepie od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
§ 11 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, bez podania przyczyny odstąpienia.
- W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia w dowolny sposób, na przykład:
- pocztą tradycyjną wysłaną na adres: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@moonfin.pl
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczające jest wysłanie przez Klienta informacji dotyczącej wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- W załączniku do Regulaminu znajduje się przykładowa treść formularza odstąpienia od umowy. Klient może z niego skorzystać, ale nie musi. Skorzystanie z formularza jest nieobowiązkowe.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku wystawienia faktury korygującej faktura zostanie wystawiona przez Sklep w momencie zwrotu pieniędzy na konto Klienta. Faktura korygująca zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail, podany podczas składania Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę. Po otrzymaniu faktury Klient odeśle informację zwrotną o odebraniu przez niego faktury korygującej.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią cyfrową lub Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy;
- dotyczą wyłącznie aktywności Klienta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę;
- zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
- zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi Klientami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 8 lit. a-c, Sprzedawca na żądanie Klienta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę.
- Klient ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Klientowi dostępu do Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w ust. 9.
§ 12 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi w ramach Sklepu umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Klient będący Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient będący Konsumentem ma możliwość m.in. do:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
- bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient będący Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
§ 13 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy § 13 Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie do Przedsiębiorców w rozumieniu Regulaminu to jest Przedsiębiorców, którzy korzystają ze Sklepu a nie są Przedsiębiorcami.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy zawartej z Przedsiębiorcą może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć Przedsiębiorcy dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy.
- Sprzedawcy przysługuje prawo wypowiedzenia Przedsiębiorcy umowy o świadczenie Usługi cyfrowej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Przedsiębiorcy stosownego oświadczenia.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Przedsiębiorcę w stosunku do Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia umowy lub niezwiązanych z zawartą umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
- Sprzedawca nie ponosi wobec Przedsiębiorcy odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Przedsiębiorcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.
- Termin ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji złożonej przez Przedsiębiorcę wynosi 30 dni kalendarzowych , liczonych od dnia otrzymania reklamacji.
§ 14 OPINIE O PRODUKTACH
- Sprzedawca daje Klientom możliwość wystawiana opinii o Produktach oraz o Sklepie Internetowym a także dostęp do tych opinii.
- Zasady wystawiania opinii zostały zawarte w Regulaminie. Dodając opinię Klient zobowiązany jest do stosowania się do zapisów Regulaminu, w szczególności w § 14 i 15 Regulaminu.
- Opinia może zostać wystawiona tylko przez osoby, które faktycznie dokonały zakupu w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych umów w celu wystawienia opinii o Produkcie.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi formularz w za pomocą którego możliwe jest wystawienie opinii. Formularz ten może być udostępniony bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu) lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku wysłanego Klientowi po zakupie na podany przez niego adres e-mail.
- Dodając opinię, Klient może dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Produktu – jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii.
- Dodawane opinie przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
§ 15 PROCEDURY, OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA ZWIĄZANE Z ROZPORZĄDZENIEM DSA
- Administrator wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający Odbiorcom usługi bezpośrednią komunikację - drogą elektroniczną - z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: salon@moonfin.pl lub telefonicznie na numer telefonu: 533 980 020. Komunikacja może odbyć się w języku polskim.
- Administrator wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający mu bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, za pośrednictwem adresu e-mail: salon@moonfin.pl lub telefonicznie na numer telefonu 533 980 020. Komunikacja może odbyć się w języku polskim.
- Klient i/lub Odbiorca usługi nie może zamieszczać w ramach Serwisu, Platformy internetowej lub Mediów Społecznościowych Administratora:
- spamu;
- Treści Nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem,
- Treści zawierających wulgaryzmy, hejt osób trzecich,
- Treści naruszających prawa osób trzecich np. prawa autorskie czy prawa własności intelektualnej;
- Treści zmierzających do ujawnienia tajemnicy przedsiębiorstwa lub innych informacji poufnych,
- Treści, które zawierają dane osobowe lub kontaktowe,
- Treści sprzecznych z dobrymi obyczajami, w tym w szczególności: naruszających uczucia religijne, naruszających dobra osobiste, treści obraźliwe i/lub wykazujące brak szacunku zgodnego z ogólnie pojętymi normami społecznymi i zasadami współżycia społecznego,
- Treści rasistowskich, wulgarnych, propagujących przemoc, zawierających treści pornograficzne, faszystowskie, dyskryminacyjne, o podtekście seksualnym itp.
- Treści nieodpowiednie dla małoletnich użytkowników,
- Treści, które zawierają odnośniki do innych stron internetowych (np. linki), podmiotów innych niż Serwis, konkurencyjnych serwisów internetowych czy sklepów internetowych, na które Administrator nie wyraził uprzednio zgody, w szczególności linki reklamowe, marketingowe, dotyczące zbiórek czy też linki o charakterze handlowym,
- Treści nawołujących i reklamujących inne serwisy, platformy, media społecznościowe, itp.
- Treści niezwiązanych z danym Towarem czy Usługą albo jakimkolwiek działaniem Administratora czy Serwisu, lub Treści niepowiązanych z tematyką Serwisu czy Mediów Społecznościowych Administratora,
- Treści powtarzalnych, które już pojawiły się w Serwisie lub Mediach Społecznościowych Administratora (Użytkownik zobowiązany jest przed publikacją Treści zweryfikować, czy nie będą one kopią Treści istniejących),
- Treści o charakterze technicznym, zapytań związanych z obsługą klienta dotyczącą produktów lub usług Administratora (w tym celu Użytkownik powinien skontaktować się na dane kontaktowe Sklepu umieszczone w Regulaminie).
- Treści sprzecznych z dobrymi obyczajami.
- Klient i/lub Odbiorca usługi, który uzna daną Treść za Treść Nielegalną albo Treść naruszającą Regulamin jest uprawniony dokonać zgłoszenia tej Treści Administratorowi drogą e-mail lub telefonicznie (dane wskazane w § 15 ust. 1) wraz ze wskazaniem miejsca, w którym Administrator może zapoznać się z ww. Treścią oraz wszelkimi, niezbędnymi do rozpatrzenia zgłoszenia szczegółami tj. dane kontaktowe Użytkownika oraz zaangażowanych osób trzecich (o ile jest to możliwe).
- Klient i/lub Odbiorca Usługi może, ale nie musi skorzystać z formularza zgłoszenia Nielegalnych Treści, stanowiącego załącznik do Regulaminu, przy czym zgłoszenie może zostać dokonane także w innej formie.
- Administrator niezwłocznie powiadomi Klienta i/lub Odbiorcę o otrzymaniu zgłoszenia danej Treści, z zastrzeżeniem § 15 ust. 7.
- Administrator zastrzega, że niepodanie danych kontaktowych Klienta i/lub Odbiorcy usługi zgłaszającego daną Treść, może spowodować, że Administrator nie będzie mógł skontaktować się z Klientem i/lub Odbiorcą usługi celem powiadomienia go o otrzymaniu zgłoszenia oraz o rezultacie rozpatrzenia zgłoszenia.
- Administrator podejmuje decyzje w ramach zgłoszenia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Administrator nie korzysta ze zautomatyzowanych środków na potrzeby rozpatrywania i podejmowania decyzji.
- O rezultacie podjętej decyzji w sprawie zgłoszenia, jej treści i uzasadnieniu Administrator powiadamia Klienta i/lub Odbiorcę usługi bez zbędnej zwłoki, z zastrzeżeniem § 15 ust. 7.
- W przypadku stwierdzenia przez Administratora wystąpienia Nielegalnych Treści albo Treści niezgodnych z Regulaminem, Administrator może je usunąć, ograniczyć ich widoczność, uniemożliwić do nich dostęp, depozycjonować lub pozostawić w Sklepie, Serwisie, lub Mediach społecznościowych Administratora (Moderacja treści). Może także zawiesić, zakończyć lub w inny sposób ograniczyć płatności pieniężne, jeśli do takich dochodzi w Serwisie, zawiesić lub zakończyć świadczenie usługi w całości lub w części, albo zawiesić lub zamknąć konto Klienta lub osoby trzeciej. Jednocześnie, o swojej decyzji informuje Klienta oraz zaangażowane osoby trzecie przekazując im jasne i konkretne uzasadnienie decyzji (jeśli posiada ich dane kontaktowe).
- Klient i/lub Odbiorca usługi może odwołać się od decyzji Administratora, termin odwołania od decyzji wynosi 14 dni liczonych od dnia odebrania decyzji. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie.
- Administrator rozpatruje odwołanie Klienta i/lub Odbiorcę usługi w terminie 14 dni od dnia jego odebrania. Administrator przekazuje Klientowi decyzję wraz z uzasadnieniem, z zastrzeżeniem § 15 ust. 7.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za Treści Klienta i/lub Odbiorcy usługi, szczególnie Nielegalne Treści pozostawione w ramach Serwisu czy Platformy internetowej, jeżeli działania Klienta i/lub Odbiorcy usługi są sprzeczne z Regulaminem lub przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Administrator dokłada wszelkich starań, aby postępować z takimi Treściami w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz z Regulaminem, m.in. nie modyfikuje Treści w sposób wpływający na integralność przekazywanych lub udostępnianych informacji, nie ułatwia zamieszczania Nielegalnych Treści, niezwłocznie podejmuje działania w celu ich usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nich zgodnie z Regulaminem z poszanowaniem praw podstawowych Klientów i/lub Odbiorców usługi, w tym prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak również podejmuje wszelkie działania w dobrej wierze i z zachowaniem należytej staranności.
- Administrator nie korzysta z algorytmicznego podejmowania decyzji, w tym decyzji związanych z odwołaniami Klientów i/lub Odbiorców usługi.
- Na wniosek koordynatora ds. usług cyfrowych właściwego dla miejsca siedziby i Komisji, Administrator przekazuje informacje na temat średniej liczby aktywnych miesięcznie odbiorców usługi w Unii, obliczonej jako średnia liczba w okresie poprzednich sześciu miesięcy, zaktualizowane na moment złożenia takiego wniosku. Koordynator ds. usług cyfrowych lub Komisja mogą zażądać, aby Administrator przekazał dodatkowe informacje dotyczące obliczenia, w tym wyjaśnienia i uzasadnienie odnośnie do wykorzystanych danych. Informacje te przekazywane są bez zbędnej zwłoki. Informacje te nie mogą zawierać danych osobowych.
- Użytkownik jest uprawniony do zakończenia korzystania z usług Administratora w każdym momencie poprzez:
- wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: salon@moonfin.pl lub też pisemnie na adres: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce;
- zaprzestanie obserwowania Mediów Społecznościowych Administratora;
- poprzez usunięcie zamieszczonych przez siebie Treści, jak również może skontaktować się z Administratorem na dane podane w niniejszym regulaminie.
§ 16 RODO
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca: MOONFIN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS: 0000977596, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Ostrowska 124, 63-460 Skalmierzyce, NIP 622-284-28-20, REGON 522427958, adres poczty elektronicznej: salon@moonfin.pl, numer telefonu: 533 980 020
- Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego.
§ 17 RABATY I PROMOCJE
- Rabaty i Promocje nie łączą się ze sobą.
- Progi rabatowe na Moonfin.pl na produkty nie objęte inną promocją wynoszą:
- przy zakupie za kwotę 400 zł i więcej klient otrzymuje 4% rabatu (400 zł – 700 zł);
- przy zakupie za kwotę 700 zł i więcej klient otrzymuje 6% rabatu (700 zł – 900 zł);
- przy zakupie za kwotę 900 zł i więcej klient otrzymuje 8% rabatu (900 zł – 1.500 zł);
- przy zakupie za kwotę 1.500 zł i więcej klient otrzymuje 10% rabatu (powyżej 1.500 zł).
- W przypadku, gdy Klient dokonał zakupu za kwotę przewyższającą jakikolwiek próg rabatowy i dokonał zwrotu na kwotę, po odjęciu której nie osiągnąłby żadnego progu rabatowego, traci rabat na inne pozostałe produkty. Tym samym jego zwrot będzie pomniejszony o kwotę przyznanego rabatu oraz o koszty przesyłki jeśli kwota jego zamówienia po zwrocie będzie niższa niż kwota uprawniająca do skorzystania z darmowej dostawy.
- Warunki pozostałych rabatów i promocji , które będą obowiązywały czasowo będą uwzględnione w odrębnym regulaminie promocji.
§ 18 VOUCHERY
- Vouchery są dostępne w ciągłej sprzedaży i mogą opiewać na różne kwoty.
- Vouchery zakupione w Sklepie Internetowym mogą być wykorzystane tylko w Sklepie Internetowym.
- W przypadku płatności za zakupy voucherem, nie będzie naliczona żadna promocja ani rabat. Wszelkie promocje i rabaty będą się naliczały dopiero po przekroczeniu kwoty widniejącej na voucherze. Voucher musi zostać zrealizowany przy jednorazowej płatności. Nie ma możliwości realizowania vouchera w częściach.
- W przypadku gdy, wartość usługi jest wyższa od wartości vouchera, Klient korzystający z vouchera jest zobowiązany dopłacić różnicę.
§ 19 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu, zmiany technologii, zmiany zakresu usług i asortymentu w Sklepie. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na platformie internetowej Sprzedawcy na podstronie: Regulamin.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi cyfrowej – Konto). Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- W przypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu okazało się niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i naruszające interesy konsumentów, Sprzedawca deklaruje zastosowanie wskazanego postanowienia.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych, Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE oraz inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
ZAŁĄCZNIKI
Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)